2011年9月16日星期五

当一只乌龟

我不想当一只刺猬
只是想在不伤害他人的前提下
保护自己

像一只乌龟

乌龟走路,有点慢
很多时候我很心急
想第一个抵达终点

像一只兔子

毛茸茸的兔子怎么保护自己?
当乌龟,比较安全吧?

我闻到勾心斗角的味道
也许我们好胜心切

我也不想冷漠
但很多人的心
我看不真切

盲目的信任
总换来累累伤痕
我真的,很怕痛

请别笑我天真
若我毫不质疑你的每一句话
我知道你并无义务保护我的信任
但请你尊重它,可以吗?

因为
乌龟不轻易退下
它沉重的壳

2 条评论 :

KaTingNg 说...

Hey, why emo lol...Hihi...

Stay strong and sometimes you need to trust people in order to work as a team. For instance, trusting committee members is crucial for me to establish and organise my club's activities in my previous college.

So, Dont emo yea...hihi...Judgemental then go for trusting...

Have a nice day...

纯粹 说...

thanks for the encouragement Ka Ting :)
Hm, not really emo, just i think that it is sometimes a risk to trust .